Norsk Bremuseum
Norsk Bremuseum
Norsk Bremuseums oppdrag om en ny stor Panoramafilm fikk drømmen til Fotograf Jo Bergersen til å bli realisert. En storslagen panoramafilm som skulle bli prosjekteres opp på et 21 m bredt buet lærret inne på Sverre Fehns ikoniske bygg inne ved Sognefjorden. Dette er selve essensen av det å oppleve en storslagen naturopplevelse med spesialbygget kamera for å omfavne naturen og dens storslagenhet. Dronning Sonja var både rørt og imponert da henne overbar premieren som museets beskytter.
Norsk Bremuseums oppdrag om en ny stor Panoramafilm fikk drømmen til Fotograf Jo Bergersen til å bli realisert. En storslagen panoramafilm som skulle bli prosjekteres opp på et 21 m bredt buet lærret inne på Sverre Fehns ikoniske bygg inne ved Sognefjorden. Dette er selve essensen av det å oppleve en storslagen naturopplevelse med spesialbygget kamera for å omfavne naturen og dens storslagenhet. Dronning Sonja var både rørt og imponert da henne overbar premieren som museets beskytter.
Credits
Regi:
Jo Bergersen
Fotograf:
Jo Bergersen & Tore F. Lie
Kunde
Norsk Bremuseum
Som Fotograf, var Jo Bergersen lidenskapelig opptatt av å fange skjønnheten og essensen av naturen. Hans oppdrag med Produksjonsselskapet Falkeblikk AS, var å skape en panoramafilm om naturen rundt Jostedalsbreen for Norsk Bremuseum. Noe som ikke bare var en jobb, men en mulighet til å formidle den majestetiske og skjøre balansen i dette unike økosystemet. Bergersen startet med omfattende forskning og feltarbeid, dypt forankret i å forstå områdets geografi, værforhold og dyreliv. Han omfavnet også lokal kunnskap og kulturelle perspektiver, samarbeidet tett med samfunnet rundt for å sikre nøyaktigheten og autentisiteten til prosjektet. Gjennom avansert filmteknologi og hans unike visjon, flettet Bergersen sammen et visuelt mesterverk som ikke bare skildret naturens prakt, men også formidlet dens sårbare skjønnhet og behovet for bevaring.
Som Fotograf, var Jo Bergersen lidenskapelig opptatt av å fange skjønnheten og essensen av naturen. Hans oppdrag med Produksjonsselskapet Falkeblikk AS, var å skape en panoramafilm om naturen rundt Jostedalsbreen for Norsk Bremuseum. Noe som ikke bare var en jobb, men en mulighet til å formidle den majestetiske og skjøre balansen i dette unike økosystemet. Bergersen startet med omfattende forskning og feltarbeid, dypt forankret i å forstå områdets geografi, værforhold og dyreliv. Han omfavnet også lokal kunnskap og kulturelle perspektiver, samarbeidet tett med samfunnet rundt for å sikre nøyaktigheten og autentisiteten til prosjektet. Gjennom avansert filmteknologi og hans unike visjon, flettet Bergersen sammen et visuelt mesterverk som ikke bare skildret naturens prakt, men også formidlet dens sårbare skjønnhet og behovet for bevaring.
Prosjektet handlet om å vise de besøkende turistene en mulighet til å oppleve Jostedalsbreen gjennom en storslagen filmopplevelse. Jo Bergersen tidlige firma (Falkeblikk AS) fikk i oppdrag i å produsere denne panoramafilmen som skulle ta over etter Ivo Caprino sin gamel panoramafilm fra 1992 i Sverre Fehns ikoniske museumsbygg.
Prosjektet handlet om å vise de besøkende turistene en mulighet til å oppleve Jostedalsbreen gjennom en storslagen filmopplevelse. Jo Bergersen tidlige firma (Falkeblikk AS) fikk i oppdrag i å produsere denne panoramafilmen som skulle ta over etter Ivo Caprino sin gamel panoramafilm fra 1992 i Sverre Fehns ikoniske museumsbygg.
Gjennom første utviklingsfase av prosjektet, ble Storyboards tegninger utviklet for å finne rettningen på selve utrykket av filmen. Filmen skulle vises på et stort bredt buet lærret. 21 m bredt og 4,5 m høyt var dette Europas bredeste kurverte lærret. Så oppløsningen måtte være ekstremt godt. Så løsningen ble å utvikleet panoramakamera der 8 stk kamera filmet inn i et speil og projekterte bilde rett fremover slik at alt ble sammenmsletet inn til et bredt bilde med stor oppløsning. Teknologien ble virkeliggjort med et sammarbeid med Fraunhover institut i Berlin. Flere turer ned til den Tyske Hovedstaden og forbedringen uderveis, så kom vi sammen med deres ingeiører frem til den beste løsningen, og den første filmdagen kunne bli en realitet.
Gjennom første utviklingsfase av prosjektet, ble Storyboards tegninger utviklet for å finne rettningen på selve utrykket av filmen. Filmen skulle vises på et stort bredt buet lærret. 21 m bredt og 4,5 m høyt var dette Europas bredeste kurverte lærret. Så oppløsningen måtte være ekstremt godt. Så løsningen ble å utvikleet panoramakamera der 8 stk kamera filmet inn i et speil og projekterte bilde rett fremover slik at alt ble sammenmsletet inn til et bredt bilde med stor oppløsning. Teknologien ble virkeliggjort med et sammarbeid med Fraunhover institut i Berlin. Flere turer ned til den Tyske Hovedstaden og forbedringen uderveis, så kom vi sammen med deres ingeiører frem til den beste løsningen, og den første filmdagen kunne bli en realitet.
Prosjekt
Andre prosjekt
Prosjekt
Andre prosjekt
Prosjekt
Andre prosjekt
Den første nordmannen i Formel1 kan bli en kvinne!
Foto
Video
Regi
Den første nordmannen i Formel1 kan bli en kvinne!
Foto
Video
Regi
Den første nordmannen i Formel1 kan bli en kvinne!
Foto
Video
Regi
Roy Westad, alias ILLT, samarbeidet med noen av sjangerens beste musikere og kunstnere for å skape albumet "Urhat".
Foto
Konsept
Regi
Roy Westad, alias ILLT, samarbeidet med noen av sjangerens beste musikere og kunstnere for å skape albumet "Urhat".
Foto
Konsept
Regi
Roy Westad, alias ILLT, samarbeidet med noen av sjangerens beste musikere og kunstnere for å skape albumet "Urhat".
Foto
Konsept
Regi
Kontakt
La oss jobbe sammen
Vi gleder oss til å bli kjent med din bedrift, og ser frem til å hjelpe deg!
Du treffer oss på:
hei@LUNDRUE.no
Kontakt
La oss jobbe sammen
Vi gleder oss til å bli kjent med din bedrift, og ser frem til å hjelpe deg!
Du treffer oss på:
hei@LUNDRUE.no
Kontakt
La oss jobbe sammen
Vi gleder oss til å bli kjent med din bedrift, og ser frem til å hjelpe deg!
Du treffer oss på:
hei@LUNDRUE.no
© 2024 | Lun Drue AS
© 2024 | Lun Drue AS
© 2024 | Lun Drue AS